Çarşamba, Mart 24, 2010

günün sorusu

bugün(24 mart) TESEV'in "basının yargı algısı" konulu panelde konuşan vatan g'nin ankara yargı muhabiri kemal göktaş'a sordum:" anayasa mahkemesi'nin 250'inci maddeye ilişkin iptal kararı vermesiyle ilgili vatan g, milliyet g. ve sabah g.'nin haber metinleri aynı elden çıkmış gibiydi. üç haber de ergenekon davalarının askeri mahkemeye gideceğini söylüyordu. ancak iptal edilen yasal düzenlemenin yapılmasından çok daha önce(haziran 2009'dan önce) ergenekon davaları başlamıştı sivil yargıda.genelkurmay verdiği brifingler sonucu gazetelerin aynı manşetle çıkması gibibu üç gazete muhabirinin de aynı yorumları yapmasının gerekçesini merak ettim. istanbul yargı muhabiri olarak" dedim. göktaş vatan g'nin o gün "bütün ergenekon davaları sil baştan" şeklinde abartılı bir manşetle çıktığını kabul etti. gazetenin tavrının bazen muhabiri aştığını söyledi. ancak o şartlarda her ankara yargı muhabirinin haberi aldığı anayasa mahkemesi kaynaklarına göre bu yorumu yapacağını söyledi. son olarak da bir meslektaş olarak bu sorumdan dolayı bana teessüf etti.aynı zamanda hsyk toplantılarını da adalet bakanlığı'nın 'yandaş medyaya servis ettiğini" iddia etti. ben de 'ben istanbul muhabiriyim, ankara muhabirliğini bilmem" dedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder